Saturday, August 8, 2009

Muka-Muka Yang Buatkan Kita Makin Huru Hara


Si mamat Gobind ni memang sah satu keturunan ngan bapak dia, Karpal Singh. Bak kata pepatah Melayu BAPAK HARU ANAK LAGI MERAPU. Si Gobind ni cuba nak alih pandangan mengenai siapakah dalang dalam kematian TBH. Suatu yang terang dan nyata, TBH adalah saksi utama PSRM, oleh itu siapakah yang berkepentingan dalam TBH punya pembunuhan? Maya cuma bertanyakan soalan.
_______________________________



Pak Sheikh ni pula Maya memang pelik. Hari ni dia boleh bagi khutbah berpesan kepada kebenaran dan kesabaran. Tapi esoknya dia boleh berdangdut-dangdutan. Sudah nampak dengan terang berserta bukti klip video, tapi si pengikut PKR ni agaknya masih tak reti nak bezakan apa yang salah dan apa yang betul.

Itulah masalahnya kalau Anwar dipuja sebagai Maha Dewata, apa Anwar buat semuanya halal belaka. Maya masih lagi waras untuk menilai haram dan halalnya.
_______________________________



Mungkin ramai yang tak begitu arif dengan si Hatta Ramli, kerja dia cari glamour sana sini. Jawatan dia dalam parti adalah PAS punya bendahari. Bila ada saja perhimpunan haram Hatta mesti buat penampilan, cari publisiti murahan. Mula-mula Maya tengok dia ingatkan Hatta ni ahli kumpulan Caburetor Dung! Sebab memang sesuai dengan Hatta punya penampilan.
_______________________________



Si apek tua Kit Siang ni jenis manusia yang lupa sejarah dunia. Kalau nak tahu inilah antara muka yang buat perarakan menghalau orang Melayu balik kampung pada tahun 1969 selepas pembangkang Selangor menguasai 50% kerusi DUN.

Tapi PRU baru-baru ni protes punya pasal Melayu Selangor terus tak ingat usul asal, lalu diundi Ronnie, Eli dan Teresa. Maya tak salahkan pengundi Melayu di Selangor. Pada masa tu tahap meluat kepada Dollah-Khairy memang tidak boleh dinafikan lagi. Lalu terpaksa diundi PKR dan DAP kerana rasa marah dan meluatnya terhadap Dollah-Khairy.
_______________________________



Eh eh...ada juga si Khairy. Ingatkan boleh lepas kali ni. Maya bukan apa, Khairy pun masih nak cari glamour. Kalau Maya buat-buat lupa nanti menangis la dia. Dah ANAK OMAK beginilah caranya, usik sikit terus cerita kat omak dia, ha ha ha.....

Kenapa ya Khairy buat kita semua jadi huru hara? Simple je ceritanya. BN kehilangan kepercayaan dalam PRU 2008 disebabkan oleh Dollah-Khairy punya pukulan. Dan kini kepimpinan kerajaan sentiasa ditekan apabila pembangkang merasakan mereka mempunyai kekuatan, lalu diminta macam-macam.

Hakikatnya undi kini kembali ke BN apabila Dollah-Khairy hilang dari pandangan, walaupun Khairy cuba sedaya upaya buatkan dirinya relevan. Sebab tu Khairy cuba munculkan diri kat MU walaupun Maya ada dengar cerita Khairy memang dah tak laku.


Itulah muka-muka yang Maya rasa membuatkan kita lagi huru hara. Yang empat teratas tu berada dalam barisan pembangkang dan insya Allah mereka semua akan tumbang. Cuma yang satu kat bawah tu masih lagi bergerak bebas dalam UMNO. Maya harap sangat yang satu tu akan menerima kunjungan SPRM, dan bagi Maya itulah detik yang paling membahagiakan.

24 comments:

Unknown said...

salam maya
ternyata maya seorang yang berani dalam berdepan dengan khairy. Tidak dinafikan ramai golongan muda tidak menyokong UMNO adalah kerana khairy.Jika mahu UMNO diterima semula oleh orang muda jawapannya sangat senang: KELUARKAN KHAIRY.

Salam Takzim
ZHARIF

Ashley Ahmed said...

Salam,

Hi Maya, sht, dh mkn?

CHAIRMAN KAGA said...

HE EH EH
EH HE HE

AMBAJ said...

Sepupu saya pernah jadi butler (pelayan khas) kepada Anwar al-juburi kalau dia melawat sesebuah negeri. Selalunya dia akan letakkan sejadah dan senaskah Al-Quran ditempat khas. Sekiranya Al-juburi sentuh sejadah dan Al-Quran sepupu saya tahu yang Anwar telah mengunakannya. Sekiranya Al-juburi cuit dan tidak mengunakannya sepupu saya boleh andaikan Al-juburi mengunakannya juga.

Selama dia diHotel sayangnya sejadah dan Al-Quran tidak dicuit dan diusik langsung. Kita tidak boleh buat andaian. Lu pikirlah sendiri!

Kata sepupu saya lagi jika dibanding Tun Dr. Mahathir dengan Al-Juburi seperti langit dengan bumi. Tun selepas solat subuh akan mengaji. Walau pun kadang-kadang panjang dan ada kalanya pendek itulah routinenya.

Dollah said...

ZHARIF BADRUL bersabda...

salam maya
ternyata maya seorang yang berani dalam berdepan dengan khairy. Tidak dinafikan ramai golongan muda tidak menyokong UMNO adalah kerana khairy.Jika mahu UMNO diterima semula oleh orang muda jawapannya sangat senang: KELUARKAN KHAIRY.

Salam Takzim
ZHARIF

August 8, 2009 2:17 AM
-----------------------------------
Tak kan keluarkan Khairy jer!... Ali Rustam (MB Melaka Darul Cencalok)apa cerita??? Jangan berat sebelah dan jangan pandang sebelah mata.

eXception said...

Ha ha ha ha, good work Maya... Memang lawok ah... Kalo letak dalam Majalah Ujang ke Majalah APO? ke mesti sold out... Keep up ur good work... Teruskan melempar telur busuk ke arah KJ...

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

mn said...

kah kah kah kah...kah kah...INI GAMBAR SUDAH TERSILAP...kah kah kah kah kah kah kah...kah kah

SEPATUTNYA GAMBAR 6 JAHANAM...BUKANNYA YANG INI...kah kah kah kah kah...kah kah...

YANG INCHARGENYA...CORRECT..CORRECT..kahkah kah kah kah kah..BEHINDNYA ADA PUAKAMADEY...kah kah kah kah kah..BESIDENYA ADA VINCENT SETAN...kah kah kah kah kah kah kah...kah kah kah...OVERNYA ADA SETAN FAIRUZ...kah kah kah kah kah kah...kah kah kah kah...kah kah

OITT MAYA SETAN,

MANA PERGI AKU PUNYA 20 KOMEN... KO DELETE...kah kah kah kah kah kah...kah kah kah...

PARPUKARI ADA SUPPORT...SINGH ADA SUPPORT...MASIH KECUNDANG JUGA???...kah kah kah kah kah kah kah kah....kah kah kah...kah kah kah

KALAU PENAKUT...LAGU MANA ANAK MADEY NAK JADI KETUA PEMUDA???

DENGAN SUKJ PUN DAH TEWAS...LAGU MANA NAK BERDEPAN DENGAN TUAN KJ KAMI...kah kah kah kah...kah kah kah...kah kah kah..kah kah

POOORAAAHHHH MAYA...kah kah kah kah..kah kah kah..kah kah

Maya Khairy said...

Salam rakan-rakan seperjuangan.

Saudara Z, Maya hanya menulis berdasarkan maklumat yang Maya baca, dan Maya cuba cari pengesahan dari akak senior dalam Puteri UMNO.

Saudara Junah, hari ni makan awal sebab Maya puasa.

Saudara Kaga, kenapa pula tidak berkata-kata, mungkin juga saudara telah hilang suara, risau Maya dibuatnya.

Saudara Ambaj, itulah topeng yang dipakai Anwar. Tapi manusia begini telah terserlah kejijikan di depan mata akhirnya apabila beliau boleh berdangdut dan berkhutbah dalam masa yang sama.

Pakcik SUKJ, buatlah cara orang tua. Setakat bagi komen kah kah kah langsung tak membina. Kalau pakcik rasa Maya dah kecundang hanya kerana Maya delete komen, itu terpulang. Pembaca boleh menilai tahap pakcik punya pemikiran.

CHAIRMAN KAGA said...

MAYA, YA KU KEHILANGAN SUARA, TETAPI DAH KEMBALI OK TERIMA KASIH KERANA MENGAMBIL BERAT. NAK TUMPANG TANYA, KLU TAK NAK JAWAB OK JUGA, KNAPE HANG HANG TAK TOLONG SIPIGGY KETIKA DIA DISERANG BERTUBI TUBI OLEH UPAHAN SIKITOL? MALAH PAPRU YG DIPUJINYA JUGA TIDAK KELIHATAN, KU MERASA SIMPATI KERANA PIGGY DIMALUKAN BEGITU TERUK OLEH SURATKHABAQ KJ

mn said...

OK MAYA...SEBAB U RAJIN DELETE...NOW U DELETElah KOMEN AMBO TU YER...kah kah kah kah kah..kah kah kah..kah kah

MAYA KAN RAJIN MENDELETE...LEPAS NI AKAN DATANG 100 KOMEN AMBO LAGI...kah kah kah kah..kah kah kah..kah kah

Tok Pawi said...

Apa dah jadi dengan kau SUKJ. Aku ingat kau lebih bijak dari ini? Tak tahan ke dengan kritikan yang diterima?

Maya Khairy said...

Salam semua,

Masya Allah penat Maya kena delete dekat 70 komen. itulah kata orang kata tua, sebab nila setitik rosak susu sebelanga.

Maya cuba nak buat blog ni friendly to everybody, tak perlu nak moderate comment. Tapi dengan perangai SUKJ macam budak kecik Maya tapis dulu.

Menang betul pendapat yang dikongsi ramai, penyokong KJ ni kalau depa dah panas mesti buat hal.

Kepada SUKJ, jika tak boleh berhujah secara rasional baik dok diam je, jaga anak isteri kat rumah. Kalau pakcik buat cam ni kat anak orang, orang lain pun boleh buat benda sama kat anak pakcik.

Janganlah menyesal kemudian nanti.

Maya Khairy said...

Saudara Dollah, kalau ada blog sendiri sila luahkan segalanya di sana, nanti akan ada orang sokong atau bangkang, ataupun buat macam-macam ragam.

Saudara Exception, siapalah Maya untuk mengadu kepada SPRM. Mereka yang terlibat dalam pemilihan UMNO mesti tahu segalanya, dan Maya dengar cerita kes KJ memang ada di tangan SPRM.

Saudara Kaga, piggy tu sape?

Abang Atok, dah lama tak berkunjung. Akhir2 ni itulah yang jadi masalah kat blog Maya, penyokong KJ buat hal. Jarang sangat yang datang cuba berhujah secara rasional, seingat maya cuma bro jinggo, kak rosya dan saudari edryna.

DukeOfUMNO said...

Maya...

Tak payah la cari entry kat blog saya pasai KJ ni...saya tak tulih pun pasai dia...bukan apa...malas nak tulis pun...buat "cacat" blog saya jaaa...entry pasai KJ tal layak berada dalam blog saya rasanya...dia tak penting pun...lambat laun, "malap" la nanti tu..."mentol"nya pun dah terbakaq! hehehhehe...

Amir Razain said...

Sekadar nasihat & peringatan kepada para blogger.

Berhat-hatilah bilamana menulis blog. Tulis dengan ilmu & iman.

"Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan daripada sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian daripada sangkaan itu berdosa, dan janganlah kamu mengintip, mencari-cari kesalahan dan keaiban orang, dan janganlah sesetengah kamu mengumpat sesetengahnya yang lain. Apakah seseorang daripada kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (jika demikian keadaan mengumpat) Maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan tersebut) dan bertakwalah kamu kepada Allah, sesungguhnya Allah Penerima taubat lagi Maha Mengasihani. " (Al Hujurat ayat 12)
_______________________
View Profile: Rantong™

Singh Is Kinng said...

Salam Maya,

Seperti yang Zharif katakan, itulah yang saya cuba perjuangkan, Khairy perlu dikeluarkan.

Alahai Kaga, aku kena attack atau depa kena belasah sampai tak tahan panassss!!! Baca komen tengok sape yang macam cacing kepanasan.

CHAIRMAN KAGA said...

PIGGY SINGHLER YG DIMAKSUDKAN. SELEPAS KU MENEGUR BARULAH PARPU MENJELMA DI BLOG PIGGY SINGH TU. TAKDE KOMEN SETERUSNYA

AnTi AljUbuRi said...

Nasib baiklah Khairy masih bersama umno ..

Paling bertuah bila anu war telah diterajang oleh TM ..

Kalau tidak ..ehemmm..belum tentu Khairy yang segak, tampan dan bergaya itu selama dari 'pukulan belakang' dari anu war al juburi tu.

Ramai juga yang 'cemburu' dengan Khairy..mungkin kerana dia handsome kot?

Kah kah kah ... wakahkah kah keh

mantra-indeeptots said...

Dont worry Maya dengan badut2 KJ tu, hayat bossnya dah tak berapa lama. Kita tunggu dan lihat apa KPI Ketua Pemuda BN... ooopppss Ketua Pemuda UMNO.. jenuh nanti nak menjawab kepada Presiden...

Pernahlah terdengar, KJ ditegur teruk oleh Bos dia depan orang ramai... hahaha. KJ kepanasan sekarang!

Nak tau KJ panas atau tidak, kita lihat badut2nya melatah dan meracau di merata tempat... BILA BOS DAH PANAS, BADUT2 KENA MARAHLAH. BOS DAH BANYAK TABUR DUIT, TAPI MAYA TETAP BERANI...

Anonymous said...

Mantra, name when and where. Talk is cheap, you and piggy like to bring up stories without any proof!

PARPUKARI said...

Salam Maya, Bebudak KJ yang bulu pun belum tumbuh lagi ni memang perasan nak mampos depa ni, kalau maya tengok blog mereka maya, aduh, syok sendiri punya jenis la ni! Nampaknya KJ kena supply sabun dengan lebih banyak lagi la lepas ni kat anjing dubuk peliharaan dia ni!

House PK – Perjuangan Yang Belum Selesai

Ashley Ahmed said...

Salam,

Hi Maya, watpe tu?

mantra-indeeptots said...

Wenger... your talk is even of no value! How sad... Even Anwar couldnt rely on KJ anymore it seems... hehehe. Tell me u knew nothing of recent news about Brader Anwar meeting Najib in private... KJ's aid? Your KJ's days are numbered, dear!!

Ooops, saw TV3 news at 8 tonite. Even TV3 wouldnt want to cover your KJ's face for the moment.. What a pity!

Dollah said...

http://4.bp.blogspot.com/_6d7Ig9gJXgs/Sn6hqwtQ8aI/AAAAAAAAAd8/nLhpwjN5Kho/s1600-h/najibkuilbcaves1.JPG