Monday, August 3, 2009

Tirai Sejarah Dibuka Kembali Agar Kita Tak Lupa Siapakah Khairy

Maya akan bercerita mengenai sebuah sandiwara pada tahap drama swasta yang telahpun bermula sejak tahun 2004 lagi lamanya. Kecoh satu Malaya apabila beberapa menteri kanan UMNO membikinkan lakonan bahawa Khairy budak Oxford University merupakan manusia paling layak memegang jawatan Timbalan Ketua Pemuda UMNO.


Lalu dengan lakonan tahap Academy si Nazri Aziz dikatakan akan memujuk KJ "menerima" jawatan Timbalan Ketua Pemuda. Kenapa pula si Nazri sanggup menghambakan diri? Tak tahu ke Khairy telahpun menjadi menantu kesayangan Perdana Menteri. Tapi jangan pula rakan-rakan kat sini tuduh Maya jealous kat Nori.

Setelah "dipujuk" Nazri Aziz, jawapan Khairy masa tu cukup simple sekali, akan menerima offer jika jawatan TKP tiada pertandingan, dengan alasan beliau bukan tamakkan jawatan. Tetapi apa yang nampak terang ialah Khairy yang baru nak mencuba nasib cukup takut dengan pertandingan.


Maka sandiwara masuk ke episod seterusnya pada hari persidangan Pemuda UMNO 2004. Apabila pengerusi tetap mengisytiharkan bahawa Khairy ialah TKP yang baru, tak disangka-sangka ianya disambut dengan sorakan boooo......, eiii tak malu. Kalau Maya lah kena boo...... Mayak takkan keluar rumah seminggu.

Bermulalah detik hitam dalam UMNO. Khairy walaupun tidak diberi jawatan dalam kabinet tetapi didapati Khairy berupaya menjawab beberapa isu kepentingan nasional, antaranya penjualan Augusta, Hospital Pantai, Telekom Malaysia, Monsoon Cup dan juga kenaikan harga minyak. Mungkinkah Khairy sengaja kaitkan dirinya dengan kelemahan Abdullah Badawi supaya nanti BN akan terus dibenci.

Pada ketika itu rasa benci dan meluat terhadap BN tidak boleh lagi disimpan. Timbul nada yang cukup nyaring kedengaran dan semestinya memberi kelebihan kepada pembangkang, bahawa kerajaan masa tu hanyalah dikawal oleh dua manusia yang cukup bernafsu kepada kuasa dan kekayaan, Khairy dan Kamaluddin.


Rasa meluat bukan sahaja datang dari rakyat biasa, Tun Mahathir sendiri terpaksa bersuara mengenai kerosakan yang dilakukan oleh menantu kesayangan Dollah. Namum si pak mentua masih asyik lena bermimpi dan si menantu masih pada tahap tak sedar diri. Dengan kuasa yang ada sebagai suami Nori, KJ cuba menyekat pengaruh Tun dengan mensabotaj lawatan Tun ke beberapa tempat.

Rakyat semakin meluat, KJ pula semakin berlagak dan pak mentua asyik dok flip-flop. Mungkin dalam lena Pak Lah membuat keputusan bahawa PRU 12 akan diadakan pada 8 Mac. Semestinya tiada siapa yang berkunjung dalam mimpi Pak Lah untuk menceritakan bahawa BN sebenarnya tenat.

Maka tarikh 8 Mac pun tiba, dan seperti disangka Pak Lah dikejutkan dari mimpinya. Walaupun masih lagi boleh membina kerajaan tanpa 2/3 majoriti, Dollah seperti tidak percaya kehilangan 5 negeri. Itulah Pak Lah, jangan asyik dok bermimpi.


Dan pada ketika itu jugalah Maya dikejutkan dengan nama Khairy Jamaluddin. Seperti yang telah Maya ceritakan pada yang posting yang lepas, itulah detik yang membuatkan Maya ingin lebih mengetahui siapakah si Khairy.

Maya cuba mengikuti perkembangan politik semasa dan membaca lebih banyak artikel selepas BN hampir kecundang pada 2008. Mula dihebohkan cerita bahawa pengaruh Khairy akan disekat pada pemilihan UMNO nanti. Dan doa Maya ianya akan terjadi.

Dalam proses pencalonan bahagian ada beberapa kejadian yang menjadi kontroversi, dan yang peliknya apabila terjadinya kontroversi pencalonan berpihak kepada Khairy. Antaranya ialah kejadian di Rantau Panjang, Kuala Kangsar dan yang paling menggelikan hati peti pencalonan dibawa lari.

Namum Maya masih lagi berharapan bahawa Khairy akan ditumbangkan memandang bahawa Khairy mendapat paling sikit pencalonan. Bagi Maya tidak mungkin pengkhianat seperti Khairy berhak diberi walaupun satu undi.



Kita semua telah ketahui bahawa si Khairy telahpun memenangi jawatan KP. Laungan satria dan perwira di luar dewan adalah sebagai bukti betapa jijiknya permainan Khairy. Dan tujuan Maya menulis kali ini adalah untuk mengingatkan bahawa Maya tidak akan lupa siapakah sebenarnya pengkhianat bangsa.

Rakan seperjuangan, bukan konflik yang Maya pinta tetapi seharusnya kita perlu saling ingat-mengingati bahawa apa yang berlaku hari ini adalah rentetan dari peristiwa silam. Dan peristiwa silam telahpun membuktikan Khairy melakukan cukup banyak kerosakan.

44 comments:

Ashley Ahmed said...

Salam,

Hi Maya, hari minggu buat ape?

Shahril.fm said...

Salam Maya,

cuma nak tambah, mana kelibat khairy semasa demonstrasi GMI kelmarin? as we know, Pemuda UMNO before was the front row warriors of UMNO, but what happen now Pemuda UMNO lead by the KP KJ orang melayu cakap xdak teloq. kekekeke...

dd said...

Hai,
yang buatkan aku lebih tak senang/tak suka ngan KJ ni-cam na dia boleh menyusup masuk FAM.Dah la bolasepak Malaysia dan entah berapa kali merudum,datang pulak dia masuk terus jadi Deputy President gik tu,orang2 lama dalam FAM tu tak jeles ke bila KJ masuk terus jadi Deputy? Rasanya cara dia naik dalam Pemuda UMNO pun sama dengan cara dia naik dalam FAM?

PARPUKARI said...

HAI MAYA, STATE OF THE ART PUNYA ARTIKEL LA, CAYALAH MAYA, YOU GO GIRL....DEDAHKAN LAGI SI KITOL WADIGOL INI, BUKAN TAKAT KERAJAAN, FAM PUN DIA SAPU HABIS, MAMAT NI MEMANG SIAL, MANA DIA MASUK SEMUA HANCUR, SEBAB NAWAITU DIA NAK SAPU DUIT JE...

MAYA, TENGOKLAH LEPAS NI, PENJILAT BACUL DIA AKAN MASUK DAN MEMBERI KOMEN PAKAI NAMAM ANON, BIASANYA ANJING KURAP BELAAN SI KITOL SIAL NI SORANG JE, TAPI DOK BAGI KOMEN BERULANG-ULANG, BIASA LA FULL TIME PAID CYBERTROOPER'S LA KATAKAN!

mn said...

kah kah kah kah...kah kah kah...INI BLOG BETUL BETUL BLOG MAYA SETAN...kah kah kah kah...kah kah

BUKAN MAYA KHAIRY TAPI "MAYA SETAN"...kah kah kah kah...kah kah

SETAN YANG SENTIASA DISISI MAYA...kah kah kah kah...GOCOH JANGAN TAK GOCOH...kah kah kah kah..kah kah

SILA AMBIL PERHATIAN...HANYA KHAIRY SAHAJA YANG MELAKUKAN KEROSAKKAN...ORANG LAIN SEMUANYA BAIK BELAKA...kah kah kah kah..kah kah

HANYA KJ SAHAJA YANG MENANTU PAK LAH...kah kah kah kah

MUKHRIZ BUKAN ANAK MAHAFIRAUN NAK MAMPOS...kah kah kah kah

MIRZAN & MOKHZANI JUGA BUKAN ANAK MAHAFIRAUN TUA...kah kah kah kah..kah kah

ANAK-ANAK FIRAUN SEMUANYA MULIA DAN BAIK BELAKA...TAK TELAN, TAK MENGKEDARAH DAN TAK SAPU DUIT 1 MALAYSIA...kah kah kah kah...kah kah kah

PARPUKARI SETAN PUKIMAK...SELAMATKAN MAYA SETAN NI...kah kah kah kah...JANGAN BAGI MAYA JADI ORANG BAIK...TERUSKAN BERI SOKONGAN PADA MAYA AGAR JADI BLOGGER SETAN...kah kah kah kah...kah kah kah..kah kah

GOCOH JANGAN TAK GOCOH...1MALAYSIA...1KAPAL...SAMA TENGGELAM...SAMA MAMPOS...kah kah kah kah...kah kah

PARPUKARI said...

KAH KAH KAH KAH SI SUKJ DAH MEROYAN SEBAB TUAN HITAM DIA DAH TAK LAKU KAH KAH KAH KAH

Nabau said...

HANG DOK KUTUK KHAIRY APA HABUAN YANG HANG DAPAT DARI MUKRIZ MAYA SETAN OIII!...

PARPUKARI said...

EH EH ADA DUPLICATE, AKU CONFUSE LA KENAPA PEMBANGKANG NI NAMPAK MACAM KUAT AMPU DAN BODEK KJ NI?

MAYA EXPLAIN PLS!

mn said...

OITT PARPU,

AMPU BODEK TU MENATANG PUKIMAK APA...???

kah kah kah kah...kah kah kah...KAMI BUKAN AMPU DAN BODEK KJ...TAPI HANYA KERANA KESIAN PADA KJ YANG SELALU DIPERBURUKKAN?

YANG HANG DOK JUNJUNG DAN JILAT PUAKA TUA KUBANG PASU & HIS SON...ITU AMPU KA ATAU BODEK????

BARU JADI TIM MENTERI...DAH PERASAN MACAM JADI MENTERI PENUH...kah kah kah kah...kah kah

BARU JADI TIMBALAN MENTERI...DAH PERASAN MACAM JADI NAIB PRESIDEN UMNO...kah kah kah kah...kah kah

JILAT PARPU JILAT...kah kah kah...kah kah kah

AJAK MAYA SETAN NI JILAT SAMA...APA YANG KO JILAT TU...kah kah kah..kah kah

NANTI PERUT KO YANG BOROI TU AKAN BERTAMBAH BOROI...kah kah kah kah

PENUH BOROI DENGAN DOSA DAN MENGUMPAT KJ...kah kah kah kah...kah kah kah

CHAIRMAN KAGA said...
This comment has been removed by the author.
CHAIRMAN KAGA said...

HE HE HE
KONONNYA KETUA PEMUDA TAKDA TELOQ. KONONYA, MAHADEY KATA DEMONSTRASI ADALAH CARA ANWAR IBRAHIM. YANG SAKAT SAKAT MAHDEY NILAH YANG CUBA MEMERANGKAP KJ, NAK UNGKIT DIA TURUN KE JALAN DAN BUAT KECOH. TAPI KJ PANDAI, TAK TERIKUT KATA DEPA KERANA TU BALACI MACAM PARPU DAN LINKTREE CUKUP FRAS.
JERAT SAMAR TAK MENGENA
HI HI HI HI

KALU MAYA KHERI NAK TEMBAK KETUA PEMUDA ENGKAU TU AKU TAK NAK SIBUK SANGAT. BIAR KAO SEMUA TEMBAK ANTARA SATU SAMA LAIN SAMPAI MAMPUIH, AKU TENGOK TERUS TERGELAK.

PARPU WAL KUCING KURAPI, KAO MENJELMA DISINI. KAT BLOG ENGKAU KAO BEGITU BACUL,KOMEN ORANG KAO TAPIS KAW KAW

TETAPI MAYA KHERI NI WALAUPUN POMPUAN NAMPAKNYA LEBIH BESAR TELOQ DARI ENGKAO. KOMEN DIA TAK KENA TAPIS. BUKAN MACAM ENGKAO PARPI SUKA BALING BATU, LEPAH TU TUTUP GERAI DAN CABUT LARI
HI HI HI HI

ELOK KAO BELAJARLAH MACAM MANA NAK JADI JANTAN DARI MAYA KHERI.

HE HE HE HE
MUHAHAHAHAHHA DARAB 100

CHAIRMAN KAGA said...

DIK MAYA KHERI, AKU NASIHAT SIKIT, JANGAN SUKA TONJOL UNDERWEAR ORANG, NANTI ORANG SANGKA ENGKAU NI BUKAN DARA, MUNGKIN DAH DIRASA OLEH PARPU. ISSSSSHH....

NASIHAT SIKIT, KENA JAGA AIR MUKA..BLOG NI ADA MACAM MACAM HANTU JALANAN YANG MENJELMA

Jeffry said...

HIDUP KJ!...
KAMI BERDIRI TEGUH DIBELAKANG KAMU. ITULAH BERPOLITIK SECARA MATANG YANG DITUNJUKKAN OLEH KJ.

CHAIRMAN KAGA said...

UNDILAH DI TRANUNG KITE SAMADA PARPU TU JANTAN KE BETINA

http://www.tranungkite.net/v9/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8569

CHAIRMAN KAGA said...

http://www.tranungkite.net/v9/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8569

Edryna Wanie said...

salam.

kpd maya, kamu kate kamu memerhatikan perkembangan politik dr semasa ke semasa. Kunun nye kamu npk segala kekurangan KJ dan bukan org lain.

Itu hak dan pendirian masing2 sy tdk akn pertikaikan cume sedikit pembetulan sy nk buat. Utk membina kerajaan perlu ade majoriti atau utk lebih baik 2/3 majoriti dewan.

BUKAN 3/4 YE MAYA.

Kamu lakukan pemerhatian dan ambil fakta ini dr mane neh yer?

Klw hendak menulis apatah lg menghentam dan mengaibkan org lain, perlulah berilmu dan berdasarkan fakta.

Bukan menulis ikut suka dan ats emosi semata2. Buktikan yg kamu betul2 melakukan pemerhatian. Nanti nampak jelas dan nyata pulak yg tulisan kamu perihal KJ ini dusta dan bukan ats fakta dan kebenaran.

Tak gitu maya?

PARPUKARI said...

Hai Maya, OHHHHH, SELAMA INI DUPLICATE NI SEMUA DATANG DARI KELOMPOK ANJING-ANJING BELAAN KJ LA YA, KAGA, KAU NI ADALAH ANJING BELAAN SI KITOL KURAP TU, KENAPA BLOGGERS KJ SEMUA BODOH TAHAP BABI YA?

KEKADANG TU AKU MALAS NAK LAYAN TAPI KEBODOHAN KORANG NI MEMBUATKAN BABI LAGI NAMPAK PANDAI LA....APA KENA MENGENA DENGAN DR M NI?

KORANG NAK BERLAKON JADI PEMBANGKANG PUN TAK RETI, BODOH BETUL LA, KESIAN AKU TENGOK KORANG NI....KIRIM SALAM KAT JINGGO..

CAKAP DIA BUKAN PKR NAK PECAH BELAHKAN UMNO, TAPI KJ AND THE GANG LA NAK MENGHANCURKAN UMNO!

ITULAH HAKIKAT! HIDUP MELAYU! PIGI MAMPOS LA SI KITOL!

Maya Khairy said...

Salam rakan seperjuangan, Maya tak boleh cerita panjang sebab kul 8 nanti ada lecture lagi. Cuma Maya nak perbetulkan apa yang ditulis oleh saudara Edryna.

Kesilapan itu hanyalah pada nombor sahaja atau teknikal error. Sememangnya 2/3, terima kasih kerana mengingatkan Maya.

Telah Maya jelaskan sebelumnya bahawa Maya bukannya terlibat secara langsung dengan politik. Oleh itu sebarang kesilapan teknikal Maya mohon maaf.

Tetapi tidak dinafikan Pak Lah telah kehilangan 2/3 majoriti disebabkan oleh pukulan Khairy, dan itu fakta yang saudara tak cuba nak nafi.

Oleh itu Maya lebih yakin bahawa para penyokong KJ hanyalah cuba mencari kesilapan yang kecil sahaja, tetapi apa yang terang di depan mata buat-buat tak nampak pula. Satu hakikat sebenar yang telahpun dibuktikan oleh saudari Edryna.

mn said...

OITT PARPUKARI,

KAU KATA BLOGGERS KJ MACAM BABI...kah kah kah kah...kah kah kah

SEBENARNYA DIRI KAU TU YANG MACAM BABI BUNTING...kah kah kah kah...kah kah

OITT PARPU SETAN,

JANGAN INGAT AKU TAK KENAL RUPA PARAS KAU...kah kah kah kah kah...kah kah

MEMANG PERUT KAU NI BOROI MACAM BABI BUNTING 14 BULAN...kah kah kah kah...kah kah

KULIT KAU PULAK HITAM PEKAT METALIK...kah kah kah kah...kah kah kah

RUPA2NYA KAU NI MAMAK TONGKANG...kah kah kah kah...

SPESIS KENCING BERDIRI TEPI LONGKANG...kah kah kah kah

1MALAYSIA....SILA AMBIL PERHATIAN...HANYA KJ YANG NAK ROSAKKAN UMNO SEPERTI SABDA PARPUKARI SETAN???...kah kah kah kah..kah kah

WALHAL YANG TELAH PELINGKUP UMNO IALAH IDOLA PARPUKARI SENDIRI IAITU "PUAKA TUA AL SHEIKH KUBANG PASU???...kah kah kah kah

GOCOH PARPU GOCOH...JANGAN TAK GOCOH...kah kah kah kah..kah kah

1MALAYSIA...1KAPAL...1BRAND...AKAN TENGGELAM...kah kah kah kah...kah kah kah...kah kah

Jeffry said...

AKU PUN PELIK, KENAPA CUKUP PANTAS PARPUKARI BERADA DISINI BILA ADA YANG PERTAHANKAN KJ. ADA SESUATU MACAM TAK KENA DENGAN BLOG NIE!...

eXception said...

Huh huh huh, dasat ek masih ramai yg nak jilat buntut KJ ni....

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Edryna Wanie said...

Kesalahan kecil yg dpt membuka mata dan fikiran org utk menilai.

Sy cuma berharap tulisan saudari maya lebih berdasarkan rasional.

Kite berjuang mestilah secara berhemah.
Itu yg lebih sihat.
Bukan dgn cara mengkeji sesama sendiri apatah lagi mengaibkan org.
Sbb secara tdk langsung ia akn mencerminkan mentaliti dan keperibadian kita.

Harap saudari maya lebih peka dgn perkara2 yg saudari maya anggap sebagai 'kecil' dan 'kesilapan teknikal' tersebut lain kali.

Walaupun saudari tdk terlibat secara lgsg dgn politik, tp semua perkara yg saudari tulis berkaitan politik.
Jadi saudari perlu tahu ilmu yg lebih byk klw nk membidas org politik.

Klw benda sesimple itu pun saudari lakukan kesilapan, saudari perlu fikirkan kembali adakah saudari layak utk menghentam org?
Fikir-fikirkan lah yer.

Ingat,setiap apa yg kite tulis akn DINILAI walau sekecil mane sekalipun.

Kami akn sentiase berade d belakang KJ!
Perjuangan yg lebih matang.

Salam setiakawan.

Maya Khairy said...

Salam semua, baru je sampai dorm.

Saudara Junah, masa Maya hujung minggu dihabiskan untuk projek dan assignment.

Saudara Linktree, pasal bola Maya juga ada terbaca, dan Maya juga nak tahu apa jadi ngan myteam si Khairy.

Saudara Semang, cara dia naik kat mana-mana pun boleh dipersoalkan, tapi tak boleh nak halang sebab masa tu pak mentua yang pegang pemerintahan.

Saudara Kari, Maya cuba dedahkan apa yang tersimpan, itu sahaja. Bukan ada sebarang hasad dan dendam.

Saudara SUKJ, selalulah berkunjung dan selalulah bagi komen yang langsung tak membina, paling tidak pengunjung semua dapat lihat betapa penyokong KJ tidak menggunakan akal, tetapi lebih kepada emosi yang tak terkawal.

Saudara Kaga, sama juga seperti di atas.

Maya Khairy said...

Saudari Edryna, Maya dah agak saudari akan datang kembali untuk berhujah atas kesilapan teknikal. Semestinya saudari tidak mempunyai hujah konkrit untuk menafi apa yang terkandung dalam artikel.

Itulah hakikat penyokong KJ, boleh nampak dengan terang kesilapan kecilan, tetapi tidak mahu menerima kenyataan akan hakikat dan kebenaran.

Sama ada Maya layak untuk menghentam biarlah pembaca nilaikan, kerana Maya tidak pernah fikirkan bahawa tulisan saya sebagai satu hentaman, lebih kepada membongkarkan kebenaran.

Dan jika kebenaran yang Maya bongkarkan masih boleh dipertikaikan, sudah tentu ada antara kita yang akan membuat penafian. Tetapi yang apa yang jelas datang dari penyokong KJ hanyalah komen murahan, seolah-olah mereka ini sedang kepanasan.

Ashley Ahmed said...

Salam Maya dan Edryna,

Wah sama cantik la, Edryna dah kawen ke belum?

NFH said...

Salam Maya,

Betul ke ni Maya? Kes kena boo tahun 2004 ni ramai yang tak tau. Ingatkan PAU yang lepas ni je. Inilah agaknya contoh orang yang tebal muka tahap tegar ni.

Patutlah Pak mertua asik tunda je PAU12.

Mungkin takut pisang berbuah 2 kali. Tengok-tenggok tangguhan menjerut tengkuk sendiri.Semua pasal menantu tak sedar diri.

Steady Maya. Cekalkan hati. Celikkan mata kami.

mn said...

kah kah kah kah...kah kah...MAYA SETAN BERSABDA..."PENYOKONG KJ GUNA EMOSI BILA MEMBERI KOMEN"???

kah kah kah kah...HABIS YANG MU GUNA AKAL UNTUK MEMBURUKKAN ORANG LAIN...BOLEH KA?...DAPAT PAHALA KA???...kah kah kah kah

MAYA SETAN BERSABDA..."PENYOKONG KJ MEMBERI KOMEN YANG TIDAK MEMBINA"???

kah kah kah kah...kah kah kah...HABIS YANG MU MEMBURUKKAN ORANG LAIN TU...MEMBINA KA???

kah kah kah kah...MEMANG KITA PERLU GUNA EMOSI BILA BERDEPAN DENGAN BLOGGER SETAN MACAM MAYA NI... YANG SIFATNYA SUKA MEMBURUKKAN ORANG LAIN...SUKA MENJATUHKAN MARUAH ORANG LAIN???

PERGI KOLEJ BELAJAR ILMU PUKIMAK APA???...kah kah kah kah..kah kah

BELAJAR ILMU SETAN...kah kah kah kah...SUKA MEMBURUKKAN ORANG LAIN...kah kah kah kah

PARPUKARI said...

INILAH MASALAHNYA DENGAN PENYOKONG KJ YANG BERBAYAR NI, ASYIK MENUDUH JE KEGHOJENYE!

LANTAK KOME LE!

MAYA, KAU JANGAN PEDULI DENGAN DEPA NI SEMUA, TERUSKAN BONGKAR MAYA, BIAR RAKYAT MALAYSIA TAHU SIAPA KJ SEBENARNYA..

BRO JINGGO, SATU BULAN MASYUK BERAPA PUN AKU TAU GAK....HE HE HE

WELL PAID LA! KJ TANG TU MEMANG DIA BAGUS, DIA ANDAI JAGA BEBEUDAK DIA, TAPI KALAU BUKAN DALAM TEAM DIA, HABISLAH KAU!

KJ TAKDE TELUR! PENAKUT! T.MOHAN PEMUDA MIC LAGI BERANI DAN POWER!

KJ PONDAN! AUUWWW, BANG NUOR KJ NAK JUMPA! AUUWWW

PARPUKARI said...

Kepada Edyryna, saya nasihatkan pada anda, saya tau saudari adalah penyokong KJ!

Ini setia kat wang ni satu motto yang cukup bahaya! Itu sajalah kesetiaannya saudari!

Kenapa tak jawab soalan maya edyryna? kalau nak menafikan, maka berhujahlah, jangan dok tembak kata ini semua fitnah?

Awak tinggal mana sebelum ini, afrika ke? kau tak tau ke si kitol KJ beruk ni dah menghancurkan negara kita?

Tak tau belajar, jangan jadi macam penyokong al juburi, korang ni makin korang promo si kitol ni, makin meluat org tengok dia, tak caya...tungguu je la...

KITA BUKAN BERANAK SEMALAM LA DIK OI, TU SI KJ TU, GIGI SUSU PUN BELUM TANGGAL LAGI TU....

KEBENARAN MEMANG PAHIT UNTUK DITELAN! APA JASA KJ KEPADA NEGARA YA?

OH YA! DIALAH YANG SURUH PAK MENTUA DIA LEPASKAN AL JUBURI WALIWATI DAN BAGI PASPOT SECARA PERIBADI!

BESARKAN JASA DIA?

Singh Is Kinng said...

Ha ha very rarely seen in blogosphere, two female bloggers are arguing on political matter. So allow me to judge who is the winner.

Edryna says:
Kesalahan kecil yg dpt membuka mata dan fikiran org utk menilai. Saya cuma berharap tulisan saudari maya lebih berdasarkan rasional.

Maya says:
Saudari Edryna, Maya dah agak saudari akan datang kembali untuk berhujah atas kesilapan teknikal. Semestinya saudari tidak mempunyai hujah konkrit untuk menafi apa yang terkandung dalam artikel.

Judge Singh says:
Nampaknya Maya telahpun jaringkan gol pertama kerana Edryna gagal berhujah atas isi kandungan artikel, 1 - 0 untuk Maya.

*********************************

Edryna Says:
Klw benda sesimple itu pun saudari lakukan kesilapan, saudari perlu fikirkan kembali adakah saudari layak utk menghentam org? Fikir-fikirkan lah yer.

Maya says:
Sama ada Maya layak untuk menghentam biarlah pembaca nilaikan, kerana Maya tidak pernah fikirkan bahawa tulisan saya sebagai satu hentaman, lebih kepada membongkarkan kebenaran.

Judge Singh says:
Edryna kata hentaman, Maya kata kebenaran. Melihat kepada keadaan politik sekaranag, tulisan Maya memang benar, 2 - 0 untuk Maya.

*********************************

Edryna says:
Ingat,setiap apa yg kite tulis akn DINILAI walau sekecil mane sekalipun. Kami akn sentiase berade d belakang KJ!
Perjuangan yg lebih matang.

Maya says:
Dan jika kebenaran yang Maya bongkarkan masih boleh dipertikaikan, sudah tentu ada antara kita yang akan membuat penafian. Tetapi yang apa yang jelas datang dari penyokong KJ hanyalah komen murahan, seolah-olah mereka ini sedang kepanasan.

Judge Singh says:
Nampaknya Edryna semakin emosional tetapi Maya cool je. Berdasarkan hujah Edryna "perjuangan lebih matang", kat mana yang matangnya apabila melihat SUKJ, Sasau dan Kaga berbicara. Edryna kecundang lagi, 3-0 untuk Maya.

Tepukan gemuruh untuk Maya (buat style Wenger).

azlishukri said...

teruskan menulis maya, gaya penulisan maya ada peningkatan.

PARPUKARI said...

Ya Maya, teruskan menulis, saya setuju dengan Piggy Singh, maya menang 3-0, si balaci beruk upahan KJ ni semua ni bodoh dan bingai, ada bezanya bila kita tulis sesuatu dengan ikhlas dan dengan dibayar, percayalah, apabila ianya ikhlas, ia akan menyentuh banyak hati, tetapi jika mnulis sebab di bayar gaji rm6000 sebulan utk jaga 5 blog, maka tulisannya hanya copy paste dan takde substance!

ITULAH HAKIKAT BUDAK-BUDAK ELITIS KJ! TULISAN MEREKA AMAT MEMUALKAN, MEREKA INI SEMUA LAYAK DIBERI GELARAN TAHAP SYOK SENDIRI JE!

HE HE HE

CHAIRMAN KAGA said...

MUHAHAHAHAHHA
DISINILAH PAPRUKARI MENJELMA
KU JUGA NAK KUTUK SINGH..ELEH MACAM ENGKAU BOLEH JADI PENGADIL ORANG TENGOK DAH TAHUDAH PENYUDANYA. TAPA LANTAK KAO LAH, AKU LIHAT ANAK BUAH CHETI MAHADEY MASIH TAK DAPAT MENERIMA KEKALAHAN. BUKAN KALAH TEMPAT KEDUA, BUKAN KALAH SATU UNDI, NI KALAH TERUS KE TANGGA YANG TERCOROT.

NAMPAK PANGLIMA SEPERTI JINGGO, WENGER KHERI DAN SENAPANG PATAH DAH TAK LAYAN BLOG SI MAYA KHERI NI. AKU RASA KURANG HAPPY, AKU DENGAR DEPA ADA SATU GENJATAN SENJATA.

BODOHNYA ASKAR KJ! MANA KITA BOLEH PERCAYA KEPADA PENGIKUT CHETI. KALAU DEPA BERI SALAM, ENGKAU KIRA JARI KAU. MUNGKIN SATU DAH KENA CANTAS. INILAH PENGIKUT CHETI. SI BIADAP DAN TIADA LANGSUNG JATI DIRI. TAK TAHU NAK TERIMA KEKALAHAN.

AKU SUKA SANGAT DENGAN GOLONGAN NI DALAM AMENO. BAGUIIH, PARPU AKU HARAP KAO TURUN KE PERMATANG PASIR, KITA DAH BERTARUH AMENO NI KEHILANGAN DEPOSIT. SO PLZ HELP OKAYS

TETAPI BINGAI IS BINGAI. TETAPI, SECARA IKHLAS SAYA TURUT SAMA BERHARAP MAYA KHERI NI KUAT KUAT TULIS CERITE BLOG. AKU SEKERENG SENANG NAK BANTAI PARPU. DIA MENJELMA DISINI SEPERTI SEEKOR BERUK CUBA MEMINANG PASANGNYA

HE HE HE,
TAPI AKU RASA MR. JUNAH KALAHKAN ENGKAO FLAT PARPU. KAO SEKADAR THAMBI BERBANDING DENGANNYA.
SEDARLAH PARPU. KAO NI PELBAGAI ORANG DAH KUTUK HANG. SAMPAI KOMEN AKU DITERBIT DILAMAN BLOG MB PUJAAN KAO. MACAM MANA PARPU, GEMBERIKE KAO DIMALUKAN DIKHALAYAK UMUM.

AKU SENANG AJE PARPU. SELAGI KAO MENAPIS KOMEN AKU DIBLOG HARAM JADAH KAO SELAGI TU AKU BERPERANG DENGAN ENGKAU. MAYA TO POMPUAN, ASKAR KJ TU ELITIS, TETAPI MEREKA TAK TAPIS KOMEN PARPI, KAO NI SEKADAR SI BACUL.

GO JUNAH GO JUNAH! SELAMATKAN MAYA KHERI DARI RAKSAKSA PARPU

HE HE HE HE

OK KITA MULAKAN MENYERANG PARPU.

Saint Lucifer said...

hmm, aku kagum btul la ngan korang ni. sbb politik pun leh main maki2. tp aku rase xder satu bende pun yg kite leh bincang elok2. aku ingat bdk sek. jer yg main maki2. seriously. kite ptt truskan sume ni. it's cool to detest others. tp makian ni x cukup power la. cam makanan kurang garam. aku bace pun x terbakar langsung. hampeh.

Maya Khairy said...

Salam semua, jap lagi Maya kena berkejar to attend 9am lecture.

Saudara Exception, pasal budak2 KJ yang jenis satu lagi Maya akan tuliskan nanti.

Saudara Junah, silalah ke blog Edryna untuk bertanya khabar.

Akak Faiza, Maya pun pada mulanya tak percaya, sebab tu Maya bagi link sekali supaya akak boleh baca nanti.

Saudara Singh, terima kasih kerana menjadi juri, kemenangan Maya tidak memberi sebarang makna jika mereka ini masih tidak membuka mata.

Saudara Kari, biarlah mereka dalam keadaaan cam tu, cuma harapan Maya kegelapan mereka akan diterangi cahaya juga akhirnya.

Saudara Kaga, cubalah bikin blog sendiri dan tuliskan isu untuk dibahaskan, barulah saudara sedar apa yang dimaksudkan dengan komen murahan.

Saudara Lucifer, tima kasih kerana berkunjung.

dd said...

Edryna tak nak buat rayuan ke dengan keputusan yang telah dibuat oleh Mr Sing? hehe...cam tu la asam garam kehidupan,tidak semua orang akan setuju dengan Maya walaupun sebenarnya apa yang Maya tulis adalah kebenaran/fakta.Apa yang Maya mesti ingat adalah,manusia bernafas atas usaha manusia itu sendiri,dan bila manusia itu mati, dia akan tetap akan mati biar diberi bantuan nafas(oksigen) oleh doktor sekali pun dan biar sekuat mana pun keluarga manusia itu berdoa dan menangis-dia akan mati kerana takdirnya begitu-jadi? Maya adalah diri Maya-teruskan menulis.

mn said...

PAPRPUKARI SETAN BERSABDA..."KJ TELAH MEROSAKAN NEGARA"?...kah kah kah kah....kah kah kah...kah kah

HABIS KINI MELAYU PANIK KERANA BERNAS DIKUASAI OLEH PELABUR HONGKONG....SIAPA PUNYA ANGKARA????

kah kah kah kah...kah kah...BUKANKAH ITU ANGKARA 'BAPA SETAN KUBANG PASU'????...kah kah kah kah..kah kah

BAPA PENGSWASTAAN...kah kah kah kah...MAKANAN UTAMA ORANG MELAYU PUN NAK SWASTA...kah kah kah kah..kah kah

BUKAN BAPA PENGSWASTAAN...TAPI...BAPA SETAN???...kah kah kah kah...kah kah

JUAL...JANGAN TAK JUAL...REMBAT...JANGAN TAK REMBAT...BIAR SEMUA MELAYU NGANGA..kah kah kah kah...kah kah kah

Singh Is Kinng said...

Nampaknya permainan masih belum lagi tamat. Pasukan Edryna menukarkan permainan pertahanan setelah dibolosi 3 gol. Tugas berat memertahankan barisan kini dipikul oleh Kaga.

Maya menyerang lagi, Kaga cuba tackle dengan komen murahan tetapi digelecek dengan senang, Maya terus mara dengan rembetan kencang dan goooooolllll!!!!

4 - 0 untuk Maya.

Komen Singh:
Alahai Kaga, hang ni saja-saja buat kemaluan Edryna makin besar, ha ha ha!!!

mn said...

MAYA SETAN BERSABDA..."Tirai Sejarah Dibuka Kembali Agar Kita Tak Lupa Siapakah Khairy"

kah kah kah kah...OITT MAYA SETAN...

SEBELUM MU NAK BUKA TIRAI KJ...MU BUKA DULU TIRAI PUAKA MADEY & SONS...kah kah kah kah..kah kah kah

ANAK2 PUAKA MADEY SEMUANYA DIBAWAH JAGAAN JAB KEB MASYARAKAT...SUSAH-SUSAH BELAKA?????...kah kah kah kah...

PARPUKARI said...

SUKJ, KALAU TAK KERANA KJ DAN TUN LELAH, TAK AKAN HANCUR UMNO! PERIOD!

AKU CABAR ANJI9NG-ANJING KJ, JAWAB ISU INI! JANGAN KONA!

APA SUMBANGAN SI KERA JANTAN NI PADA NEGARA? MY TEAM? FAM? BII? PANTAI?

SIAPA MAKAN CILI DIA TERASA PEDAS!

mn said...

kah kah kah kah...kah kah kah..kah kah

PARPUKARI IBLIS BERSABDA..."SUKJ, KALAU TAK KERANA KJ DAN TUN LELAH, TAK AKAN HANCUR UMNO! PERIOD"!

SUKJ REPLY..."TAPI YANG BANYAK MEREMBAT DAN MENGKEDARAH HARTA NEGARA SELAMA 22 TAHUN SIAPA PULA..??? ADAKAH KJ, PAK LAH ATAU PUAKA MADEY, HIS SONS & ALL KRONI...kah kah kah...kah kah

PARPUKARI SETAN BERSABDA LAGI..."APA SUMBANGAN SI KERA JANTAN NI PADA NEGARA? MY TEAM? FAM? BII? PANTAI?
$$$$

SUKJ REPLY...

1. "APA SUMBANGAN PUAKA MADEY DALAM MEMBANGUNKAN DAN MENGUATKAN LAGI AGAMA ISLAM DI NEGARA INI???

HAKIKATNYA PUAKA TU TELAH PELINGKUP MELAYU DAN PERENDAHKAN ISLAM!!!!

2. "APA SUMBANGAN ANAK2 PUAKA TU DALAM KONSORTIUM PERKAPALAN HINGGA CECAH BERBILION2...kah kah kah kah..MELAYU MUDAH LUPA...kah kah kah kah...HAI DEY, MELAYU TAK LUPA LA...kah kah kah kah

APA LAGI SABDA MU PARPU SETAN?....kah kah kah kah...kah kah kah

eXception said...

Aku lebih suka ber KPkan Mukhriz dari KJ....

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Nabau said...

KARI HARAMJADAH DAH BLOCK AKU PUNYA KOMEN KAT BLOG DIA

Anonymous said...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!