Thursday, October 1, 2009

Alahai Khairy - Dari Tukang Cuci Jadi Pemandu Teksi

Selamat bertemu kembali rakan perjuangan yang Maya hormati. Memang cukup lama Maya bercuti dan mendiamkan diri sampai ada yang hantar inbox kat FB.

Untuk pengetahuan semua Maya sihat seperti biasa. Alhamdullilah itulah kekuatan yang Maya ada demi melansungkan perjuangan untuk mengkhabarkan kebenaran mengenai seorang pengkhianat bangsa bernama Khairy si anak omak.

Seawal bulan puasa baru-baru ni ruang siber digemparkan mengenai lakonan si Khairy sebagai pemandu teksi. Seperti biasa, ada yang kritik dan ada yang puji. Kata-kata pujian pula Maya boleh agak datang dari mana, semesti dari Bro Jinggo dan Senapang Patah aka Pejuang Siber.


Pendapat Maya pula si Khairy ni berlakon merupakan satu perkara biasa. Sepanjang tempoh Maya berdiam diri tiga minggu lamanya, Maya sempat menjenguk artikel mengenai Khairy sebelum pemilihan KP UMNO. Masya Allah, macam-macam lakonan yang dipamerkan oleh Khairy, dari tukang cat sampailah ke tukang cuci.

Oleh itu aksi Khairy sebagai pemandu teksi bukan lagi suatu lakonan yang boleh dibanggakan, malah ianya amat menjijikkan. Sememangnya amat menjijikkan kerana si Khairy tidak menghiraukan tekanan dari akar umbi yang mahukan beliau turun takhta dan balik rumah jaga si anak bini Nori serta Dollah sekali yang kini telahpun menjadi history.

Lakonan Khairy sebelum pemilihan KP,
terpaksa jadi tukang cat dan tukang cuci demi menagih simpati...

Memang betul si Dollah telahpun jadi antic dan history. Contohnya bulan puasa baru-baru ni, Maya rasa tak banyak majlis yang menjemput si Dollah untuk jamuan buka puasa. Tak silap Maya juga si menantu punya fan club KJFC tidak juga mejemput Dollah untuk join sama dalam majlis buka puasa. Eiiii.... betul-betul tak kenang budi si menantu ni.

Inilah dikatakan pemuda yang mewakili suara akar umbi, berbuka puasa secara mewah bersama fan club sendiri. Rupanya si anak omak ni masih tak sedar diri.

Cubalah fikir kalau Khairy tak berkahwin dengan Nori. Agaknya sekarang ni si Khairy hanya jadi Timbalan Ketua MIC, berperanan sebagai T Mohan punya balaci. Jangan pula tuduh Maya jealous atau iri hati. Muka malaun macam tu pandang pun Maya tak mahu.

Okeylah, cerita pasal lakonan, drama apa pula KJ akan pentaskan di Bagan Pinang? Dari sumber yang Maya dengar anak omak Khairy juga terlibat dalam plot menjatuhkan Tan Sri Isa Samad semasa 2004. Tetapi dengan gegaran suara keramat akar umbi yang mahukan Tan Sri Isa kembali, agaknya si Khairy kini dalam keadaan sejuk seram dari hujung rambut sampai ke hujung kaki.

Tan Sri Isa, please forgive me.... saya tak nak buat lagi

Nasihat Maya pada Khairy sempena dengan bulan Syawal yang mulia, mintaklah maaf dengan Tan Sri Isa. Bukan setakat perlu cium tangan tapi dengan tapak kaki sekali. Tu pun kira tak cukup lagi, si Khairy perlu nyanyikan lagu Please Forgive Me. Disebabkan Khairy dah tunjuk bakat jadi pelakon sebagai pemandu teksi, apa salahnya kini Khairy cuba jadi penyanyi!!!!

37 comments:

CHAIRMAN KAGA said...

HE HE HE
CERITA BASI DARI PARPU AND THE GENG CUBA DIGUNAKKAN SEBAGAI MODAL BERPOLITIK. APA APA PUN KAGA MENYAMBUT BAIK KEPULANGAN SI MAYA KHERI KE DALAM INDUSTRI CETAK FITNAH. LAGIPUN SEMENTARA MAYA TAK MENGURUSKAN BLOG, BANYAK KUTU DAN MAT DADAH ADA BERKELIARAN DI BLOG MAYA NI
MUHHAHAHAHA

NFH said...

Lagu dia camni..

Please forgive me, let me go..
Cause I don't love u anymore..

Best lah tulisan Maya..Right to the point!

durian balikpulau said...

Salam Maya ,

Tahniah diatas artikel yg bernas dan mantob. Sudah semestinya yang tahu saja faham apa yang Maya sampaikan. Pemuda UMNO pimpinan KJ takkan berubah dan akan terus melakunkan watak2 mereka yg telah diarahkan. Muka Pemuda yang didalm photo pun tak asing lagi . Nampak saja muka baik tapi hati masaayallah , Allah saja yg tahu. Dengar2 yang seorang tu dah diangkat menjadi Bendahari Pemuda UMNO . Kalau dah muka penyamun tu jadi apa pun tak guna , hanya menyusahkan masyarakat dan mengadaikan maruah bangsa dan negara. Daripada tak ada apa2 sampai dah dianugerahkan pangkat Dato'. Pada yg tahu tu taulah tapi pada yg bangai tu tetap bangai.
Kalau Maya nak tahu dgn lebih lanjut tentang Bendahari yg seorang nie , hubingi saya. Salam dan teruskan usaha murni Maya. Kami tetap menyokong.

AMBAJ said...

Kepada CHAIRMAN KAGA berapa KJ bayar kau. Semua orang tahu cerita ni. Aku pernah lihat kebiadaban KJ didepan mata aku.

CHAIRMAN KAGA said...

KJ KASI KAGA KARIPAP DUA, OTOGRAP SATU DAN BEKALAN BUKU KOMIK DORAEMON SEPANJANG HIDUP!
PERJUANGAN KAGA MENENTANG PARPU DAN MACAINYA! JUMPA PARPU NGAN ULAR, KETUK PARPU DULU LEPAH TU AJAK ULAR PATUK DIA

CHAIRMAN KAGA said...

PARPU RAWA TOSAI
KENAPA MENYEPI!
TUNJUKLAH MUKA!
HE HE HE HE

Cheguman said...

Saya tidak mahu menyebelahi mana-mana pihak cuma ingin memaklumkan bahawa saya hadir dalam majlis berbuka puasa tersebut dan menafikan bahawa ungkapan yang digunakan dalam artikal ini iaitu 'jamuan mewah'. Jamuan tersebut sebenarnya amat sederhana sehingga saya rasa tak berbaloi memandu hampir dua jam untuk ke situ jika semata-mata untuk makan.

Saya hadir kerana menerima jemputan dan bagi melihat sendiri secara dekat KJ dan penyokongnya. Sebelum ini saya sudah beberapa kali berada dalam satu majlis dengan Mukhriz.

Sekian, teruskan lah pergaduhan kalian sementara pihak lawan ketawa besar.

CHAIRMAN KAGA said...

PARPU ROTI TELUR KASI GARING
BACALAAH PENDEDAHAN DIATAS!
BELIA DAH MENYEPI DARI KELIHATAAN BERSAMA ANAK BONGSU MAHADEY TU KERANA CUKUP MELUAT DENGAN MUKA HANG! ELOK KAO BLAH SAJALAH! BANYAK SEKALI MAMU YG BERLEGAR LEGAR DI SEKELINGNYA
HE HE HE HE

CHAIRMAN KAGA said...

PARPU KAKI LUCAH
KAO TAK PERASAAN KENA MAKI HAMUN KAT BLOG HANG
PANDAI PANDAI LETAK GAMBAR LUCAH
MEMANG DUNGU DAN BERFIKIRAN KOTOR
NILAH MENTALITI PENCACAI DOKTORS MAHADEY

SITI HAJAR BT ABDULLAH said...

Kalau KJ disingkirkan, lepasni siapa pulak nak jadi mangsa Maya? Lepas tu surname Khairy kena tukar lak kot....

CHAIRMAN KAGA said...

PARPU ROTI SARDIN DUA!
PENYOKONG GEROMBOLAN LARI BERTEMPIARAN. YANG TINGGAL BEBERAPA KERAT SAHAJA PERASUAH TEGAR. DUN NI AKAN DIRAMPAS. SINGH, TEH TARIK DUA TOLONG CEPAT OK!

CHAIRMAN KAGA said...
This comment has been removed by the author.
Singh Is Kinng said...

Salam Maya,

Apa salahnya anak omak Khairy buat majlis berbuka puasa dengan orang kampung. Ni buka puasa ngan fan club yang nampaknya macam syok sendiri.

Maya, saya cadangkan Maya tulis satu artikel pasal KJFC yang bagi saya so far tidak memberi kesan dalam mengembalikan keyakinan anak muda kepada UMNO. Bila tengok wall KJFC asyik dok nampak muka2 sama yang tak reti letih dok kipas KJ.

Wassalam.

CHAIRMAN KAGA said...

SINGH, MANA TEH TARIK YG AKU PESAN!
JANGAN NAK CERITE POLITIK
AYUH CEPAT!

joe said...

mana dia news kj and mic friends yang tak sabo2 berkempen di bagan pinang hari tu..... btg hidung pon tarak nampak....

BhYm said...

Salam...
Maya, Cerita Khairy berlakon jadi pemandu teksi dah agak basilah... Sepanjang cuti tak ada ke cerita lain yang boleh dikongsi..

Manalah tau kali ini dah tak nak maki Khairy lagi..

Sesekali..bagilah cadangan apa yang Maya rasa Khairy patut buat dalam menghadapi PRK Bagan Pinang..

Maya tak penat ke asyik nak maki si Khairy? Walaupun itulah tujuan laman MAYA KHAIRY...

Chairman Kaga memang cukup sayang dengan Khairy..

CHAIRMAN KAGA said...

PARPU MI GORENG BASAH!
JANGAN KECIL HATI KERANA MU NI TIDAK DIJEMPUT BERSAMA SAMA BERARAK DENGAN CALON PERASUAH TU!
ORANG TAKUT MU DI BERBAU HANYIR, KALAU SAMA SAMA ANGKAT TANGAN DENGAN VVIP LAIN, ORANG TAKUT BAU TU LEBIH KUAT DARI GAS PEMEDIH MATA
HE HE HE HE HE HE

Jeffry said...

Blog dah mati kini hidup kembali. Ya ampunnn! parpu tak sempat nak update blog nie sebab terlalu banyak fitnah nak cipta di blog parpukari.
Satu lagi untuk hebahan, blog/web gomounited dah kena reject pasal tak bayar tunggakan.

HousePK said...
This comment has been removed by the author.
CHAIRMAN KAGA said...

JEFFRI KAKI LUCAH!
MEMANG TEPAT. PARPULAH YANG MENJADI DALANG DISEBALIK BLOG NI. DIA CUBA MENGALIH PERSEPSI AKAN BADAN GEMUKNYA DENGAN MENAMPILKAN GAMBAR SEEKOR GADIS MUDA UNTUK MENGABURI MATA PEMBACA YANG JENIS DAHAGA BERKENALAAN DENGAN MINAH MENACI! HAKIKATNYA INI ADALAH KELEMAHAN PSIKOLOGI PARPUKARI. SENANG UNTUK DIBACA DAN BERJAYA DIKALAHKAN OLEH CHAIRMAN KAGA
HE HE HE HE HE

CHAIRMAN KAGA said...

DAH BERIBU KALI KAGA KUTUK DAN CABAR PARPU BADAN BESAQ HATI MACAM TIKUS UNTUK MEMBUKA BALIK RUANG BLOG HARAM JADAHNYA. TETAPI OLEH KERANA PARPU MEMANG TAKUT DENGAN KOMEN CHAIRMAN KAGA DIA BERTINDAK MENAPIS KOMEN CHAIRMAN KAGA DAN MENGHASUT PARA PENCACAI GEROMBOLAN LAIN UNTUK BERBUAT DEMIKIAN. SENARAI BLOG HARAM JADAH TERSEBUT BOLEH DIPEROLEHI DARI RANGKAIAN BERIKUT
TERKINI DAN SENSASI -MESTILAH KAGANEWS

CHAIRMAN KAGA said...

PARPU KAKI FITNAH
BACALAH THE TRUTH DI SINI
http://kaganews.blogspot.com/2009/10/betul-doc-i-was-there.html
TERKINI DAN SENSASI -MESTILAH KAGANEWS

HousePK said...

WOI KAGA!... AKU MINTAK AMPUN DAN MAAF KAT HANG. TOBAT AKU TAK MAKI DAN MENCARUT LAGI. HEHEHE!....

P/S: KALAU TAK MENCARUT BUKANLAH PARPUKARI NAMANYA

Singh Is Kinng said...

Salam Maya,

Satu kesimpulan yang boleh aku buat, Parpu Kari ni cukup popular di ruang siber sehingga ramai muka2 tak malu yang sanggup menyamar.

Sebagai contoh tengok si Michael Jackson dan Elvis, walaupun dah takde tapi klon mereka ada di merata-rata.

So Maya jangan delete komen si penyamar ni, biarkan depa terus berdengki dengan Parpu Kari, hi hi hi.

CHAIRMAN KAGA said...

PARPU NASI TOMATO!
AKU TAK AKAN MAAFKAN MU KERANA MU NI SPECIS YANG BODOH DAN BAHLUL! SAMA JENIS SEPERTI KETUA PUTERA UMNO YANG SEBENARNYA LEBIH TEPAT BERARAK NGAN MIC! TIADA MAAF BAGI MU!
PERJUANGAN KAGA AKAN DITERUSKAN SEHINGGA MU MENGAKU DIRIMU NI SEBAGAI SPECIS PEMINUM TODI DAN PEMAKAN BIAWAK
HE HE HE HE HE

SINGH BABI! MANA TEH TARIK AKU! BODOH BUNYA THAMBI! ITU SINGH DI JLN TAR LAGI BAIK. LEMBU DIA PUNYA SUSU MANYAK SEDAP! JGN MASUK CAMPUR ORANG DEWASA PUNYA HAL PERGI JAGA ITU LEMBU PUNYA BLOG! NAMPAK MACAM LAGI SATU PROJEK TERBENGKALAI UBN!

Unknown said...

Parpu kari anak haram jadah...


Aku nak cakap itu aje.... sebab kat blog hang kami tak merasa nak maki hang yang bangsar sebangsat manusia ni... aje gemuk gondol punyer parpu....


Kencing kat muka baru tahu....

Unknown said...

tahun 2012 bila PR menang maka aku nak upah hang pulak jadi barua aku untuk kutuk umNGOK... heh he he he... bukan apa sian kat hang sebab tak da kerja...

Ingat pesanan aku tu wahai purfuuuuckkkariiii...

checkmate said...

ko ni cari publisiti je lebih... org nak blog...ko pun nak blog...

ko tayang gambar ko sexy2... biar ramai org terjilat pada ko...

tapi isi tak da...

HousePK said...

APASAL RAMAI SANGAT YANG KUTUK AKU?

CHAIRMAN KAGA said...
This comment has been removed by the author.
eshine said...

tahniah post master isa

CHAIRMAN KAGA said...

PARPU PEMAKAN PIL CHI KI TEK MON!
SEDARLAH KAMU IMPIAN MENJADI RAJA SEGALA BLOGGERS TELAH HANCUR BERKECAI! KINI UNSPIN TELAH DITABALKAN SEBAGAI PEMANGKU RAJA DAN AKAN MENUMBANGKAN REJIM HARAM JADAH ENGKAO
HE HE HE HE
FAHAMLAH.....

CHAIRMAN KAGA said...

PARPU PENGKID!
MUHAHAHAH
SELAMAT MENGERJAKAN BLOG HARAM JADAH MU. TAK PEKA LAGI KEATAS KESAN KEMPEN CHAIRMAN KAGA TERHADAP PARPUISME..
TUNGULAH KITA DIAMBANG KEMENANGAN. KAMU AKAN DITOLAK DAN DIHUMBAN KELUAR MENJADI MAMAK BIAWAK BIASA.
KAO TAK SEDARKE YANG AKU DAH KAMCENG DENGAN UNSPIN. LIHATLAH SETENGAH KOMENKU AKAN DIBUANG TETAPI KOMEN YANG MENGHENTAM KAO TIDAK AKAN DIBUANG.
INGAT SENTIASA PERIBAHASA KAGA NIE:
MUHAHAHHA JUGA YANG MENGENAL HE HE HE

MUHAHAHAHAHA

CHAIRMAN KAGA said...

MUHAHAHAHHAHA
GUNALAH KY JELLY TANPA WAS WAS
HEHEHEHEHEH

Dollah said...

Parpu jantan durjana!... kah!...3x

Unknown said...

Woi parpu kari, orang bukan kutuk hang tapi orang kutuk perangai hang yang macam perangaim iblis dan syaitan tu je.....

Unknown said...

Memang la susuk badan hang ada iras-iras H1N1 tapi itu tak lah setruk perangai hang!!!!!

Aku selalu tengok hang dan apabila aku tengok gaya dan badan hang, aku rasa hang ni BAPOK la....

Aku agak je la....