Thursday, September 3, 2009

Tamil Punya Lakonan Tapi Tanpa Rajnikanth


Mintak maaf bebanyak sekali lagi rakan seperjuangan semua kerana dalam tiga empat hari ni Maya tidak mampu untuk update blog ini regularly. Waktu siang hadiri kuliah serta tutorial dan malam pula bersolat taraweh jika berkesempatan bersama kekawan. Bila dah balik dorm mula rasa kepenatan.

Tapi malam ni Maya cuba mencari peluang untuk menulis mengenai apa yang berlaku di Perak Darul Ridzuan. Pasal siapakah yang lebih berhak dari segi undang-undang Maya tidak mahu pertikaikan sebab Maya sendiri bukan belajar jurusan perundangan.

Maya cuma berasa hairan kenapa si Melayu Nizar tu masih tidak boleh menerima kenyataan. Ianya adalah satu kenyataan yang tidak boleh disembunyi lagi bahawa si Nizar sedang diperguna dengan dasyatnya oleh si Ngeh dan Nga. Ianya juga satu hakikat yang tidak boleh dinafi bahawa Nizar sebenarnya berkiblatkan DAP.



Maya ada dengar cerita bahawa Nizar sebelum jadi MB sudahpun kaya-raya. Maya cuba confirm dengan akak-akak dalam Puteri dan penjelasan mereka cukup menggelikan hati. Maklumat yang Maya terima ialah dulunya si Nizar ni dapat kontrak pasang lift kat satu bangunan cukup tinggi atas ehsan kerajaan BN sendiri.

Maya tak pula kata harta kerajaan itu semuanya hak BN. Cuma apa salahnya kalau si Nizar tu pandai berterima kasih sikit. Imagine kalau kuasa kini berada di tangan DAP, jangan harap bangunan tinggi nak dapat kontrak cuci longkang pun belum tentu lagi. Bukanlah namanya kafir harbi DAP kalau depa tak nak kaut kesemuanya sekali.


Berbalik kepada drama yang berlaku di Perak Darul Ridzuan ianya hampir lengkap untuk dijadikan cerita Tamil punya adegan. Si Sivakumar mempunyai imej sebagai ahli politik yang boleh dijual beli. Si Nizar pula adalah badut kepada dua manusia yang cukup tamakkan kuasa, Ngeh dan Nga. Dan rakyat pula sedang ditipu oleh lakonan mereka.


Cuma hero sahaja tidak muncul dalam persidangan olok-olokan di Heritage Hotel. Maya cuba berfantasi sendiri bahawa Rajnikanth muncul melawan puak-puak yang bersidang secara haram. Cukup dengan Rajnikanth punya jentikan semua yang ada terpelanting tunggang-langgang. Tapi sayangnya Rajnikanth mungkin bercuti di bulan Ramadhan.


ps:
Apa yang berlaku di Perak hari ini adalah rentetan dari peristiwa semalam. Dan cerita politik semalam penuh dengan marah dan benci disebabkan oleh manusia bernama Khairy. Mungkinkah Perak tidak berkrisis seperti hari ini jika awal-awal lagi Pak Lah telahpun menyedari kerosakan yang dilakukan oleh Khairy. Mungkin tidak kerana dari awal lagi Pak Lah asyik bermimpi.

46 comments:

PARPUKARI said...

Salam Maya, saya setuju dgn saudari 100%!

Unknown said...

Salam,
2 polls exists in this blog:
http://asrajosen.blogspot.com/
1. Is KJ a liablity to umno / BN
2. Is Anwar the cause for political disharmony in Malaysia.

Vote jangan tak vote.

Salam.

Unknown said...

Ek eleh si mamak bangla ni... apa sahaja yang si betina meroyan ni tolis semuanya dia setuju... dasar mati pucuk betoi la hang ni....

u/p: maya, aku kenal hang!!!!!

CUPING MERAH said...

maya-mayas hidup laaa ko dialam maya ..kah..kah..

PARPUKARI said...

WAH PEMBANGKANG DAH MULA DEFEND KJ! APA LAGI BAWAK PI LA, BOLEH KORANG ISAP KAW2 PUNYA!

AKU DOK MENANTI LA BILA KORANG NAK BAWAK SI KITOL NI PI!

MAMAK? SIAPA MAMAK? MAYA MEREKA FIKIR MEREKA KENAL PARPUKARI AKA HOSUE PK! MUAHAHAHAHAHAHA

ELOK LA KOME TERUS PERCAYA APA YANG KORANG NAK! MUAHAHAHAHAHA

aytehmokteh said...

ko nak kata orang tolak negara islam...

ko sendiri Quran ko lawan, tentang tolak terang2...

aurat pun tak reti nak tutup..

nak kata kat orang...

Unknown said...

hua hua hua hua hua hua sah memang sah hang la yang aku nampak tempoh hari.. memang tak hensom langsung. minta kerja pasti tak dapat sebab tak da karisma jadi syukur engko dapat kerja buat blog2 fitnah ni.... he he he he dalam blog engko, engko tak nak siar komen2 kami ye so kami `serang dan tarbiyah` engko guna blog pompuan gedik ni pun jadilah. sekurang2nyer engko tahu bahawa kerja jahat engko ini sentiasa dipantau oleh kami....

u/p: tak sabar nak lihat gelagat org umNGOK menjelang p/r kecil di `kubu` umNGOK dan BN kononnya.... keputusannya tetap sama iaitu BN kalah lagi hua hua hua hua hua hua hua hua.................

ANAKSENGAT' ( aku tak rela diperdaya umNO) said...

tolong teruskan artikel tak bernilai ni sampai pilihanraya di Bagan Pinang..terima kasih

Unknown said...

muaha muaha muaha muaha

tak satu pun komen dari aku yg hang berani siar ye....

tak pe, sila layari blog mayakhairy untuk tahu `penangan` buat engko wahai purfuckkarii

yang pasti engko sudah dikenali oleh kami......

So, jgn buat fitnah lagi....

tukang bayar gaji kat engko untuk buat fitnah ni pun kami dah kenal....

kecilnya dunia ni kan...

anda sentiasa diperhatikan wahai purfucckkari....

Singh Is Kinng said...

Salam Maya,

Kenapa si parpubasi ni meroyan sampai ke sini. Agaknya depa ni golongan askar sama seangkatan dengan dengan Kaga dan Sasau.

Itulah dia asyik dok nak mengata akhirnya tak dapat apa-apa. Parpubasi, cubalah contohi Kaga, buat blog sendiri untuk suarakan pendapat. Bila dah tahu blog tu tak laku si Kaga delete sebab tak nak kasi malu, hu hu hu.

Unknown said...

Wahai singh is puh khi mark.... Blog aku untuk bincang tentang perihal ekonomi aje... tak main le buat fitnah2 bodoh mcm si puurffucckkari tu. Sampai sekarang tak berani nak komen dan siarkan komentar aku. Itu tandanya dia PENAKUT.... Identiti dia dah dikenali dan memang tak hensom langsung macam hang... Kesimpulannya hang dengan mamat nepal tu sama2 tak da telor.. penakut @bacul@dayus... Tampor kat telor kang baru tahu.... Dasar Pengecut.....

ROSHATIKA said...

Dah lama tak jengok blog ni. Rupanya dah nak mati.haha! komen sama sendiri aje.

Parpu, ingatkan ikhlas, rupanya hampas.

ROSHATIKA said...

Komen pun dah moderate, sendiri panas badan lah tu! haha!

Unknown said...

Maya, boleh tolong link ke blog saya? http://menangsorak.blogspot.com

CHAIRMAN KAGA said...

TAK SANGKA PIGGY SINGH MERINDUI CHAIRMAN KAGA
TAPI DULU SINGH KATA MCM TAK NAK LAYAN AKU, HE HE HE HE
KAGA TENGAH BERTAPA DI SEBUAH GUA DEKAT KUBANG KERIAN. KITA MENUNTUT ILMU BLOGGERS SAKTI YG BAKAL DITURUNKAN OLEH MAHAGURU TOPENGPERAK XUNGWEI.

ANAKSENGAT' ( aku tak rela diperdaya umNO) said...

PARPUKARI GUNA BLOG NI UNTUK ELAK DIKENALI TAPI SEMUA ORANG DAH KENAL..ADA GAMBAR DALAM ANAKSENGAT, AJIJOI DLL. DIA NI UPAHAN HAMIDAH...DAPAT GAJI HARAM BUAT BLOG HENTAM NIZAR DAN PAKATAN PERAKKKK..

ANAKSENGAT' ( aku tak rela diperdaya umNO) said...

DAH BANYAK KOMEN AKU DALAM BLOG DIA TAK SIAR...TAK BERANI LE KATAKAN...

Unknown said...

Ya betoi Dato`.... Kita dah tahu siapa dia... Dia buat silap sikit je, kita tarik dia bawa balai polis berhampiran..... Ingat bukan semua polis jahat, ramai lagi polis yang mengikut sunnah dan ajaran Islam yang tulen.... Semoga si parpukari ini terus menabur fitnah agar cepat sikit dia dikatakan PUNCA kekalahan umNGOK dan BI ENG dalam setiap pilihanraya kecil lantas dia akan dihumbankan ke dalam ISA....


he he hua hua mmmuahaaaaaa

HousePK said...

Kenapa hampa selalu kutuk aku



//parpukari

Unknown said...

salam maya
saya tidak mahu memanaskan lagi ruang komentar di blog ini.Apa yang saya nak katakan saya adalah pelajar jurusan perundangan dan ada serba sedikit pengetahuan tentang isu perundangan di Perak ini.Kalau maya nak tahu lebih lanjut better kita communicate via email.Tak payah orang lain nak masuk campur ke ape

zshafiqz@gmail.com


SALAM RAMADHAN
ZHARIF

CHAIRMAN KAGA said...

WOOITT NAK PASANG LINE HE HE HE
SEMOGA BERJAYA TAPI HARAP BINI JANGAN BERDUA
MUAHAHAHAHHAHA

ee_zamm said...

Ramadhan yang mulia ni janganlah kita saling bermusuh, tingkatkan ibadah dan ketaqwaan kita. Jauhkan maksiat, membuka aurat, memfitnah dan memaki hamun. Ramadhan ni sebulan sahaja peluang kita untuk menggandakan ibadah kita kepada Allah. Ingat... Kita saudara sesama Islam, walaupun berbeza pendapat politik. Kuasa di tangan kita masa PRU boleh gunakan sebaiknya. Janganlah gaduh² yer sahabat.... Wassalam.

ANAKSENGAT' ( aku tak rela diperdaya umNO) said...

Nak tengok buruknya Parpukari???
http://anaksengat.blogspot.com/2009/09/wajah-si-mulut-cabul.html

Unknown said...

semua article u sampah!

Unknown said...

ello parpukari, bukan saja2 kami nak `kutuk` hang tapi kami tu sebenarnya nak nasihatkan hang agar berhenti buat kerja2 tak baik tu .... apapun, muka hang dah terpampang dalam kebanyakan blog terutamanya dalam anaksengat... hang buat silap sikit je kami tangkap hang hantar balai polis. so jangan cuba2 makan di khalayak ramai tau.. nanti kami tangkap dan hantar kat JAIP.....

kassim pantalon said...

parpubasi,dato,chairman kaga adalah anjing upahan khairi dimana-mana blog yang memperkecil KHAIRI akan muncullah mereka untuk membela KJ.

kassim pantalon said...

Nizar menjadi kaya dengan mendapat
kontrak dari BN adalah satu kenyataan.Kacang lupakan kulit.

HousePK said...

??? Hampeh!...

Unknown said...

Kassim pantalon atau kasim tak da telor.......


Tampor kang mati pucuk mamat nepal ni...


Kassim pantalon wal beruki al monyeti wal H1N1...


PPPPtttttuuuiih


Dei Purfuuckkariiiiii... takut ka?????

HousePK said...

parpubasi! hampeh!....

Unknown said...

He he he he.... Udah le parpukari,

Bila aku berselisih dgn hang aku rasa nak muntah tapi tak sampai hati dan takut batal posa aku... Bawak2 le cari kerja lain wahai parpukari....

Udah2 le buat fitnah tu... org yg upah hang tu pun menyampah dgn hang sebenarnya tau...

Fikir2kan lah....

AMPANGBOY said...

Xsetuju.Nizar ada company consultant sendiri. Mestila kaya. KAlau ada company sendiri miskin, baik xpayah ada company sendiri.xke bodoh..PAstu dapat tender install lift, kalau dah berjaya dalam rundingan tender ok apa....semua org baik melayu,cina hatta mat salleh sekalipun kalau tender memenuhi specifikasi yg ditetapkan akan still nak amik kroni yang buat menyusahkan ...macam terengganu..hancus stadium..nak ke macam tue..membazir duit rakyat..amikla company yang bertauliah...mana kes org PKR yang meloncat ke UMNO semula..tutup je..Ikutla undang2....jgn la pengaruhi institusi diraja...

Unknown said...

Langsung hang tak berani nak siar komen2 kami di blog hang ye wahai purfuckkariii....

Memang dasar jantan tak da telor....


Aku mendoakan agar engkau akan cepat menerima PETUNJUK drp ALLAH SWT....

Kemudian baru engkau tahu bahawa janji Allah itu adalah benar dan azab Allah itu amatlah hebat....

hypp hypp horee said...

http://cintaku-afiqfarhan.blogspot.com/

HousePK said...

Blog nie dah nak mati. Parpu tak sempat nak update. Harap maklum

CHAIRMAN KAGA said...

HE HE HE
MARILAH KITA BERPESTA
DAH JADI PROJEK BLOG TERBENGKALAI
MESTILAH DIKUNJUNGI OLEH MAT DADAH, ULAR DAN PELBAGAI PELESIT LAIN IA
SIOOT MAYA TULIS SAMA PEEL NGAN PARPU
MUHAHAHHAHAHA

CHAIRMAN KAGA said...

TERKINI DAN SENSASI -MESTILAH KAGANEWS

Unknown said...

Dei parpu kari ..... Buruk benar ropa hang bila pakai baju melayu.... Muka memang tak boleh nak ubah tapi perangai sial engko tu boleh diubah....

Sian si maya ni sampai terpaksa `tutup` blog disebabkan engko wahai purfuckkkariiii....


purfuuuckkkariii, aku yakin bahawa tak lama lagi engko akan menerima azab daripada Allah SWT.... mungkin engko boleh kena STROK, Tangan engko yg selalu menulis fitnah itu mungkin lumpuh..., mungkin engko kena parkinson, mungkin juga kena sakit MATI PUCUK dan berbagai lagilah...

Apa yang bestnyer adalah.... engko tak siar komen2 kami kat blog engko tapi engko baca komen2 kami kat blog minah rempit ni... so PUAS JUGALAH HATI KAMI....


Muaha muaha muaha muaha

CHAIRMAN KAGA said...

MUHAHAHAHHAHAHA
PARPU TIDAK DILAYAN OLEH BLOGGERS PENCACAI GEROMBOLAN
AKU RASA DEPA DAH BOIKOT SI MAMAK TU

Unknown said...

Woi parfuckkari.... Hang memang BANGSAT.... Itu je yang aku nak tolis sebab dlm blog najis hang, hang tak kan berani nak siarkan sebarang komen2 kami jadi kat blog minah rempit ni pun jadilah aku belasah kepala hotak hang yang serba jahil tu...


P/S : aku tahu hang baca blog ni kan... muaha muaha muaha

CHAIRMAN KAGA said...

PARPU KARI KEPALA IKAN!
ISA DAH JADI CALON ENGKAU!
HIDUP RASUAH!
HIDUP GEROMBOLAN!

Singh Is Kinng said...

Ramainya pencacai tukang hisap KJ kat sini yang menyamar jadi penyokong PAKATAN HARAM. Tak pe la, si KJ tu tak lama lagi pun akan diharamkan.

Apa-apapun ngan Parpu korang tak leh lawan, sebab tu hangpa meroyan sakan. The mighty Singh has returned.

MUA HA HA HA.

HousePK said...

Isa Samad calon yang paling suci di abad ini. Terimakasih DS NAJIB

CHAIRMAN KAGA said...

PARPU KAMBING WARAWAL!
SETELAH MEMBACA PENDEDAHAN OLEH THE UNSPINNERS KAGA MENYOKONG PERJUANGAN GEROMBOLAN TETAPI MASIH TAK SUKA PADA ENGKAU!
WAHAI PENCACAI SINGH JANGAN TAPIS KOMEN AKU OK!
HE HE HE HE HE

Unknown said...

Woi singh @puh kei mark
Woi parpukari @ puh kei barbi


Aku nak tulis itu aje.....


Muaha muaha muaha muaha

CHAIRMAN KAGA said...

PARPU NASI GORENG KASI PEDAS!
SINGH BABI BILA BERGAJI DENGAN LU
KALU DAH JADI PELAYAN, KAO SOUND DIA JANGAN NAK TUNJUK TERRER SANGAT
BAWAK JE SIRAP LIMAU DUA
HE HE HE HE